Op naar Sri Lanka! - Reisverslag uit Tubbergen, Nederland van Marije Kamphuis - WaarBenJij.nu Op naar Sri Lanka! - Reisverslag uit Tubbergen, Nederland van Marije Kamphuis - WaarBenJij.nu

Op naar Sri Lanka!

Door: Marije Kamphuis

Blijf op de hoogte en volg Marije

30 September 2013 | Nederland, Tubbergen

Na maandenlange voorbereidingen; tickets boeken, visum regelen, geld inzamelen en afscheid nemen, is het vandaag dan zover!! Op naar Sri Lanka!! waar ik, samen met Christel, mijn afstudeeronderzoek ga doen. We zullen ons hier inzetten voor de stichting Carelanka (www.carelanka.nl). Deze stichting heeft verschillende projecten opgericht, waaronder een speciaal onderwijs school en een dagopvangcentrum voor kinderen met een beperking.
Ons afstudeeronderzoek heeft als doel de zelfstandigheid van deze kinderen te bevorderen, waardoor zij minder afhankelijk zullen zijn van anderen en ook hun steentje bij kunnen dragen in de samenleving.
Kortom, een super leuke doelgroep om mee aan de slag te gaan!

Om nog meer voor deze lieve kindjes op de projecten in Sri Lanka te kunnen betekenen, hebben Christel en ik geld ingezameld. Dit door een dagje rommelmarkt en ´skooiern´ bij familie/bekenden haha. Een mooi bedrag, momenteel 500 euro, is er ingezameld, wat we dan in samenspraak met Carelanka gaan besteden. Daarbij komt Christel haar opgehaalde donatiebedrag nog, waardoor het tot over de 1000 euro is.
Donaties kunnen nog altijd worden gegeven door het over te maken op de rekening 10.13.29.016, met als beschrijving ‘Actie Marije en Christel’.

Naast het onderzoek wat we gaan doen, is het natuurlijk ook de bedoeling dat we wat van het land gaan zien!! We hebben het een en ander al opgezocht aan leuke/mooie highlights en zijn ook geïnformeerd door o.a. de begeleiders vanuit de stichting.
Een mooi land, interessante cultuur, lekker weer, aardige mensen en spicy curries. Kan niet beter toch?!

Op het laatst nog even een stressmomentje, een paar dagen voor vertrek. Voor het werkvisum miste er nog een document. Vandaag, de dag van vertrek, moesten Christel en ik nog richting Den Haag naar de ambassade om ons werkvisum compleet te maken. Eenmaal aangekomen, na een eerste confrontatie met de werkelijkheid in Sri Lanka (een oud, niet moderne ambassade), kon alles gelukkig binnen een uurtje worden geregeld!!

En nu op naar Sri Lanka!

Nog even op z’n twents, Aju! en jullie horen nog van me,

Liefs Marije

  • 02 Oktober 2013 - 22:59

    Marian:

    Lieve Marije
    Heel veel succes gewenst
    papa en mama

  • 03 Oktober 2013 - 19:25

    Ingrid Wentrup:

    Hallo Marije;

    ik wens je een hele goede en bijzondere tijd . Een ervaring om nooit te vergeten. Wat zal het een heerlijk gevoel zijn als je iets voor deze kinderen kunt betekenen. Heel veel succes met alles wat jullie daar gaan doen. En vooral ook veel genieten.

    Ik ga je zeker volgen.

    Groeten; Ingrid Wentrup ( collega van je moeder)

  • 05 Oktober 2013 - 20:48

    Diny Sewuster:

    Lieve Marije
    Ik heb je verhaal gelezen ik vond het heel bijzonder hoe je dit beschreven hebt. Het skypen vond ik een uitvinding . Heb ik in mijn hele leven nog niet meegemaakt. Ik wens je een hele fijne tijd toe maar pas goed op je zelf.
    liefs oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tubbergen

Marije

Actief sinds 15 Sept. 2013
Verslag gelezen: 5132
Totaal aantal bezoekers 13987

Voorgaande reizen:

15 September 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: